27.360 din 50.000 de semnături

Semnează petiția, ca să nu ne mai fure la prețurile alimentelor!

Către:
Ștefan-Radu Oprea, ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului

Petiție

Noi, semnatarii și semnatarele acestei petiții, vă cerem să modificați sistemul de etichetare a produselor astfel încât cetățenii să nu fie păcăliți de producătorii care reduc gramajul alimentelor și cresc prețurile. Supermarketurile și producătorii își măresc profiturile prin păcălirea cetățenilor.

De ce este important?

Supermarketurile și producătorii cresc prețurile în timp ce scad cantitățile la produse, astfel încât inflația să ardă doar buzunarele noastre.

De exemplu, cașcavalul Napolact a ținut dietă. De la 250 de grame, cât era pachetul în 2022, astăzi a ajuns la 240 de grame. Până mai ieri, varianta de 250 g costa 8,99 lei, iar azi, pentru varianta mai puțin consistentă, plătim 14,8 lei, pe site-ul Auchan.

Și cârnații semiafumați Cris-Tim au avut parte de o transformare spectaculoasă, de la 450 de grame la 330 de grame. În loc să scadă, prețurile au crescut de la 12,88 lei la 15,5 lei. [1]

Această tactică de protejare a profitului în fața inflației nu este ceva nou. Și în Franța producătorii au micșorat gramajul alimentelor, din același motiv. Însă, pentru a nu păcăli consumatorii, supermarketul Carrefour a marcat aceste produse intrate la apă.
În România, supermarketurile nu au luat o asemenea inițiativă.

De asta, îi cerem Ministerului Economiei să modifice sistemul de etichetare, astfel încât să nu fim păcăliți de producătorii care reduc gramajul și cresc prețurile.

Fă primul pas, semnează și tu petiția ca să nu mai privim cu uimire cum gramajul produselor scade și prețurile urcă!

***

Surse:
[1] libertatea[.]ro: KILOGRAMUL de 900 de GRAME. Cum ne ard la buzunar companiile care scad gramajul la produse. În Franța se marchează produsele micșorate, în România, nu

Contribui și tu?

Donez 0 RON

Donate to declic.ro!

Donația ta este

Donez o dată Donez lunar

Donația ta

200 RON
Îți mulțumim pentru donație. Așteaptă până prelucrăm datele în siguranță.

Alte modalități de a dona

Am primit donația ta, îți mulțumim pentru încrederea pe care ne-o acorzi! Vom folosi aceste resurse pentru a promova petiția și a pune presiune pe parlamentari să modifice legislația în favoarea consumatorilor.

Îți propunem să semnezi și o altă campanie Declic care îi vizează pe comercianți: interzicerea vânzării băuturilor energizante către minori.

Tinerii consumă energizante pe post de suc. Cifrele oficiale ne spun că 68% dintre adolescenții europeni și 18% dintre copiii sub 10 ani consumă acest tip de băuturi. Asta, deși au cantități enorme de zahăr și cofeină, cauzează palpitații, tensiune ridicată, diabet, anxietate, probleme de somn și multe altele.

Tot mai multe țări au implementat deja măsuri pentru a interzice vânzarea de energizante minorilor, la fel cum au procedat cu tutunul și alcoolul. În România, sunt doar încercări timide de legiferare, fără niciun rezultat concret. De asta, Comunitatea Declic s-a mobilizat și am lansat petiția „Interziceți vânzarea de băuturi energizante minorilor”, adresată parlamentarilor.

Semnează și tu, chiar acum! Cu fiecare semnătură, demersul nostru devine mai puternic.